1 Ekim 2015 Perşembe

UYKUSUZ KEDİ PİTİ


Bir zamanlar çok güzel bir evde yaşayan Piti adında sevimli mi sevimli bir kedi varmış. Piti, ailesinin en küçüğüymüş. Ablaları ve abileri Piti'yi çok sever, bütün gün onunla oradan oraya koşturur dururlarmış. Piti en çok yumaklarla oynamayı severmiş. ( yumak ne demek?) Renk renk yumakları evin içinde yuvarlar, yakalamaya çalışır, yakalayıp tekrar yuvarlarmış. Yumaklarla oynamayı çok sevdiği için annesi ona kırmızı, sarı, yeşil, mavi, pembe her renkten bir tane yumak almış. Piti yumakları ile oynadıktan sonra onları güzelce toplar, kutusuna koyarmış. Piti, her uslu çocuk gibi süt içmeyi, peynir yemeyi, balık yemeyi çok severmiş. Ama Piti'nin kötü bir huyu varmış... ( sence ne olabilir?) Piti geceleri uyumayı hiç sevmezmiş. Bu yüzden gündüzleri uykulu gözlerle etrafta dolanırmış. Herkes ona Uykusuz Piti adını takmış. Piti geceleri doğru düzgün uyumadığı için gündüzleri sürekli aa...(esneme hareketi yap) diye esnermiş. Annesi ve babası ne yaparlarsa yapsınlar bir türlü Piti'yi erken uyutamıyormuş.
Günlerden bir gün Piti'nin ablası Kiti çok hasta olmuş. Annesi ona bir sürü şey yedirmiş, Kiti de hiç itiraz etmeden hepsini yemiş. Yedikleri ona çok yaramış. Biraz iyileşir gibi olmuş ama babası onu hemen doktora götürmüş. Doktora Piti de gelmiş. Doktor Kiti'yi muayene ederken içeri sıska, zayıf, hasta bir kedi daha gelmiş. Piti bu hasta kedinin yanına giderek;
- merhaba, geçmiş olsun, hasta mı oldun? diye sormuş.
Hasta kedi sessizce mırıldanmış;
- Evet çok hastayım...
Onun bu haline çok üzülen Piti;
- Benim ablam da hasta oldu, o yüzden onu buraya getirdik. Doktor ona ilaç yazacak, heme iyileşecek.Sen de ilaçlarını iç hemen iyileş tamam mı? demiş hasta kediye.
Hasta kedi Piti'yi sessizce dinledikten sonra;
- Ben ilaç kullanmaya alışkınım, evde hiç uyumadığım için büyüdükçe daha çok hasta olmaya başladım. Annemi babamı bir türlü dinlemedim erken uyumak için. Uykusuz kaldıkça da hasta oldum. Doktor bana bir sürü ilaç verdi. İlaçları içmeyince de işte yine böyle hasta oldum, demiş.
Bunları dinleyen Piti, kendisinin de hiç uyumadığını düşünmüş. Birden telaşa kapılmış "ya ben de uyumadığım için hasta olursam!" (telaşa kapılmak ne demek, sen hiç telaşa kapıldın mı?) Bu düşünceler ile korkuya kapılan Piti, eve giderken hiç konuşmamış. Babası da;
- Piti, neden bu kadar üzgünsün, ablan yakında iyileşecek, merak etme, demiş. Piti de babasına;
- Biliyorum babacığım, ilaçlarını kullanırsa hemen iyileşecek ama ben ona üzülmüyorum, demiş. 
Babası merak etmiş;
- Peki neye üzülüyorsun? diye sormuş.
Piti babasına doktordaki hasta kedi ile konuştuklarını söylemiş. "O hasta kedi hiç uyumadığı için hasta olmuş, ya ben de hasta olursam?" demiş.
Piti'nin bu konuda endişelendiğini gören babası biraz da olsa sevinmiş;
- Evet Piti, uyumazsan o kedi gibi hasta olabilirsin, demiş. 
Bunu duyan Piti daha çok korkmaya başlamış.  Çünkü Piti hasta olmayı hiç sevmezmiş.
Eve geldiklerinde akşam olmuş. Herkes uyuduktan sonra Piti annesinin yanına giderek;
-Anneciğim ben de uyumak istiyorum, seninle uyuyabilir miyim? demiş.
Annesi Piti'nin uyumak istemesine hem çok şaşırmış hem de çok sevinmiş. Uykulu gözlerle ona bakmış ve esnemiş. aaa...!(esneme hareketi yapılır) 
-Elbetteki uyuyabilirsin Piiti ama benim yanımda değil, odanda uyuman gerek. Kendi yatağında yatarsan hem daha hızlı büyürsün hem de daha çalışkan bir kedi olursun. Seni ben her gece yatağımda yatırırsam kendi yatağın buna çok üzülür. Senin yatağın ve odan seni çok özler, ben de uykusuz kalırım, demiş. 
Piti annesine hak vermiş. Her akıllı çocuk gibi o da bir kedi olarak kendi yatağında uyumalıymış. Ama bu o kadar da kolay olmamış.
Annesi ve Piti, Piti'nin odasına geçmiş, Piti kendi yatağına yatmış ama bir türlü uykusu gelmiyormuş. Annesi ona ilk gece çok güzel bir ninni okumuş;
- Hadi uyu Piti
Uyku valti geldi
Minik Piti uyumaz
Annesi ona kıyamaz
Hadi uyu Piti
Uyku vakti geldi
Uyumadan olmaz
Boyun asla uzamaz
Hadi uyu Piti
Uyku vakti geldi
Minik Piti esnedi
(2 kere esneme hareketi yap)
Hadi uyu Piti
Uyku vakti geldi
Minik Piti uyudu
Herkes mutlu oldu...

Annesi ninniyi okurken Piti çoktaan uykuya dalmıştı bile... Annesi bundan çok mutlu oldu.
Ertesi sabah Piti uyandığında çok mutluydu. Uykusunu almış ve çok sağlıklıydı. Hemen annesinin yanına koştu;
- Günaydın anneciğim, dün gece erkenden uyudum, çok mutluyum, bundan sonra her gece kendi yatağımda uyuyacağım. Yatağım hiç üzülmeyecek. Ben yatağımı çok seviyorum, odamı çok seviyorum, yatağım çok rahatmış. Bundan sonra çok çalışkan ve uslu bir kedi olacağım, demiş.
Bunları duyan annesi öyle çok sevinmiş ki;
- O zaman bir ödülü hakettin, kahvaltıda sana en sevdiğin meyveli sütten yapacağım, demiş. Piti çok mutlu olmuş. Meyveli sütünü içtikten sonra yumaklarıyla oynamaya dalmış.
O geceden sonra Piti her gece erkenden geceliklerini giymiş, dişlerini fırçalamış, hemen odasına gidip, yatağına girmiş, annesi ona her gece masallar anlatmış, ninniler söylemiş. Annesi masal okurken Piti esneye esneye uykuya dalmış. aaa..! aaaa...! ( 2 kere esneme hareketi yap)

DERYA GÜNEŞ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder